Specialusis pedagogas – padeda vaikams, turintiems specialių ugdymosi poreikių, įsisavinti ugdymo turinį ir lavina sutrikusias funkcijas, atsižvelgdamas į kiekvieno specialiųjų ugdymosi poreikių vaiko gebėjimus, ugdymosi galimybes ir ypatumus.
- Atlieka pedagoginį vaikų vertinimą, nustato vaikų žinių, mokėjimų, įgūdžių, gebėjimų lygį ir jų atitikimą ugdymo programoms bei įvertina pažangą darželyje;
- Bendradarbiauja su pedagogais, specialiųjų poreikių vaikų tėvais (globėjais, rūpintojais), kitais asmenimis, tiesiogiai dalyvaujančiais ugdymo procese, darželį aptarnaujančios pedagoginės psichologinės tarnybos specialistais;
- Numato ugdymo tikslus ir uždavinius bei jų pasiekimo būdus ir metodus, atitinkančius specialiųjų poreikių vaikų poreikius bei galimybes, ir juos taiko;
- Rengia sutrikusių funkcijų lavinimo individualias, pogrupines ir grupines programas;
- Padeda specialiųjų poreikių vaikams įsisavinti ugdymo turinį (specialiojo pedagogo kabinete ar grupėje) ir lavina jų sutrikusias funkcijas, atsižvelgdamas į kiekvieno specialiųjų poreikių vaiko gebėjimus, ugdymosi galimybes, mokymosi ypatumus;
- Pataria pedagogams, kaip pritaikyti specialiųjų poreikių vaikams mokomąją medžiagą ir mokymo priemones, rengti ugdymo programas;
- Teikia metodinę pagalbą pedagogams, specialiųjų poreikių vaikų tėvams (globėjams, rūpintojams) ir kitiems asmenims, tiesiogiai dalyvaujantiems ugdymo procese, ir juos konsultuoja specialiųjų poreikių vaikų ugdymo klausimais;
- Naudoja ugdymo procese mokymo priemones atsižvelgdamas į specialiųjų poreikių vaikų amžių, specialiuosius ugdymosi poreikius, individualius gebėjimus ir ugdymo turinį;
- Dalyvauja vaiko gerovės komisijos veikloje;
- Taiko savo darbe specialiosios pedagogikos naujoves.
Kada rekomenduojama kreiptis į spec. pedagogą?
- Kuomet vaikas pradeda vėliau kalbėti, negu kiti bendraamžiai.
- Kuomet vaikas sunkiai randa tinkamus žodžius pokalbyje.
- Kuomet vaikui sunkiai sekasi išmokti raides, savaitės dienas, skirti ir pavadinti spalvas, formas, skaičius.
- Kuomet vaikas sunkiau orientuojasi erdvėje (neskiria pusių: kairė-dešinė, nesiorientuoja popieriaus lape ir pan.).
- Dažnai nerimastingas ir išsiblaškęs.
- Nesugeba ar nenori vykdyti nurodymų, laikytis kasdieninių taisyklių ir tvarkos.
Lopšelio – darželio specialusis pedagogas RENATA KULEVIČIŪTĖ
Kvalifikacinė kategorija – vyr. spelusis pedagogas.
Kilus klausimams galima susisiekti: saulutetelsiai@gmail.com
MOKYTOJA DIRBA | SU VAIKAIS | KONSULTUOJA TĖVELIUS |
ANTRADIENIS | 14.00-16.45 | 16.45-18.15 |
TREČIAIDIENIS | 14.00-16.45 | 16.45-18.15 |